Tuesday, January 11, 2011

Cicak Tokek....~aduhaii..!~


Sejak seminggu ni aku kurang rehat,tido,makan,dating,blogging...ni semua kerana cicak tokek. Aku terkejar sana terkejar sini..smpi semput aku nak deal dgn owner..gila punya keje la,tp nsb baik benda ni boleh jadi duit hehe..
Semalam hari paling gila la dalam hidup aku..masa aku keje pmcare dulu pun xde la segila mcm semalam..
cite ni start dari 09/01/2011..satu hari suntuk aku x boleh nak tido.

8.30 a.m 10/01/2011 :

dpt sms dari seorang pakcik mengatakan die mempunyai 3org kenalan yg mempunyai cicak tokek.
Owner yg pertama pak aji yg ade tokek 300gram yg nak di jual dgn harga RM30000.
Owner yg kedua ade cicak tokek berat lingkungan 310gram yg nak dijual dgn harga RM18000.
Owner yg ketiga ade cicak tokek berat lingkunagn 310gram~320gram sebanyak 
8 ekor yg akan di beli secara lamsam...


2.30 p.m 10/01/2011 :

Buyer call untuk settlekan cicak tokek batu yg telah di deal semalam dgn berat 6.36kg..
Nak dijual dgn harga RM180000..

 3.30 p.m 10/01/2011 :
skali aku call untuk confirmkan dgn owner tu tibe2 plak
die bagitau cicak die tu tokek batu yg lidah bercabang..punya la hangin aku dengan owner ni.
x pasal2 melayang duit depan mata je...aduhaii..!


4.15 p.m 10/01/2011 :

balik pulak cite pasal cicak yg 8 ekor tu, buyer aku plak x berani nak pegi tengok 
sbb owner bg syarat utk tgk kena letak deposit. Yg Buyer ni pulak takut kena tipu dgn owner sbb
die dh bnyk kali terkena dgn owner sebelah sungai buloh.
Jadi x pasal2 kena la hold dulu yg 8 ekor dgn yg 2 ekor lagi tu..
Nak kena tunggu la pulak..aduhaiii..!


4.30 p.m 10/01/2011 :

Haa!!..kali ni deal besar punya..tibe2 dapat sms dari abg aku die cakap ade owner
nak jual 4 ekor cicak. Berat die 13.8kg,410g,320g,310g.. 
Ape lagi!! aku cepat2 pegi call buyer n try deal la..deal punya deal smpi la dekat pukul 5..


9.30 p.m 10/01/2011 :

Baru bangun tido kejap...tu pun terpaksa bangun sebab nak deal lagi pasal 13.8 kg ni..

 12.30 a.m 11/01/2011 :
Akhirnya dapat sambung tido..dgn badan lesu,tekak aku sakit,kepala berat x cukup tidur,
aku sakit perut sebab x makan dari ptg tu..tp nasib baik ade org tlg belikan nasik goreng kampung.
perut pun dah kenyang so aku pun tido.. zzz.zzz..zzzz....


8.10 a.m 11/01/2011 :

Bangun je tido dah berat pulak kepala ni..serius mmg aku nak demam dah ni!
Lg demam aku bile abg aku bg sms mengatakan semalam dh ade org yg letak deposit untuk cicak 13.8kg tu.
Cepat2 aku call buyer bagitahu dekat die pasal tu..then untill now we still dealing with the owner.
Mintak2 owner lembut hati untuk jual dekat kitorang ni yg tgh mengharap gila2 ni!!


mmg klu korang tgk die mcm biawak..tp bukan,die ni cicak tau!

ni ha die tokek batu yg xjadi nak deal gara2 lidah die bercabang!

yg ni aku cari..mahal ni!!

Kalau kt kampung aku cicak ni nama die cicak kobing..err,betul kot aku eja.Dh mcm nama kurt cobain pun ade gak! Yang ni x laku langsung.. 
yg ni pun lg la x laku hahaha..


2 comments: